خرید پلی استال Tenac

پلی استال – پلی اکسی متیلن (POM)

پلی استال که با نام پلی اکسی متیلن (POM) نیز شناخته می شود، از پلیمریزاسیون فرم‌آلدهید به‌دست می آید و پلیمری گرمانرم کریستالی با استحکام کششی و سختی بالا، ارتجاع پذیری خوب، مقاومت سایش عالی و جذب رطوبت پایین است. این پلیمر با دو نوع هموپلیمر و کوپلیمر در بازار موجود است و می تواند طیف وسیعی از کاربرد‌ها را پوشش دهد . علاوه بر این، POM دارای قابلیت حفظ خواص در دمای بالا در مدت زمان طولانی، مقاومت مکانیکی در برابر تنش های طولانی مدت، و مقاومت آب و هوایی است که  آن را به انتخابی مناسب برای بسیاری از قطعات حساس مهندسی تبدیل کرده است.

پلی استال POM

هموپلیمر وکوپلیمر این رزین مقاومتی عالی در برابر حلال‌های آلی از خود نشان می دهند. در بالاتر از 070 C این رزین‌ها مقاومت بسیار خوبی در برابر هیدروکربن‌های آلیفاتیک، آروماتیک، و کلرینه دارند. پلی استال ها مقاومت عالی در برابر آب داغ دارند و کوپلیمرهای آن در برابر قلیای داغ از مقاومت بهتری برخوردار هستند. همچنین در دماهای بالا، پایداری گرمایی و هیدرولیز بهتری داشته و راحت‌تر قالبگیری می شود ولی هموپلیمرهای آن ویژگی مکانیکی بهتری داشته و نقطه ذوب بالاتری نیز دارد.

خواص الکتریکی و مکانیکی عالی پلی استال تحت تاثیر رطوبت محیط افت نمی‌کند و در اثر کارکرد دراز مدت نیز کاهش نمی‌یابد. در نتیجه پلی استال ثبات ابعادی و دی الکتریک بالایی را داراست، و نتیجتاً POM نسبت به پلی آمید در بسیاری از موارد، انتخاب مناسب‌تری برای جایگزینی فلزات خواهد بود. بازدهی قطعات کشویی، قطعات زیر آب و قطعات دقیق با پلی استال فوق العاده خواهند بود. علاوه بر این‌ها، سمی نبودن آن، پلی استال را به یکی از بهترین گزینه ها برای قطعات مرتبط با مواد غذایی تبدیل نموده است.

برای گونه هموپلیمر این محصول فوق العاده و منحصر به فرد فقط دو تولید کننده در جهان وجود دارد : Dupont از آمریکا  و دیگری Asahi Kasei از ژاپن.

شرکت Asahi Kasei

ملیت امریکایی شرکت دوپونت (Dupont) مواد پلی استال تولیدی این شرکت را به دلیل پیچیدگی واردات به انتخابی گران قیمت، کمیاب و نامناسب تبدیل کرده است. پلی استال های محصول شرکت Asahi Kasei با نام تجاری Tenac تولید و عرضه می‌گردد که با برداشته شدن بخشی از تحریم‌ها، شرکت پلیمر پیشرفته دانا با داشتن نمایندگی مستقیم از شرکت Asahi Kasei ژاپن اقدام به توزیع این مواد همراه با پشتیبانی و خدمات فنی مهندسی نموده است.

 

درباره نویسنده

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *